Now Reading
Χαμηλός σίδηρος ; Ιδού η λύση!

Χαμηλός σίδηρος ; Ιδού η λύση!

0Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά του οργανισμού μας, καθώς μεταφέρει οξυγόνο σε όλο το σώμα μας. Η έλλειψη του είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο με διάφορα συμπτώματα.

Ποια είναι τα συμπτώματα όμως της έλλειψης του;

  • Κούραση ή αδυναμία (όταν π.χ. ανεβαίνετε τις σκάλες)
  • Πονοκέφαλος
  • Ευερεθιστότητα
  • Ίλιγγος
  • Δύσπνοια με την άσκηση
  • Χλωμό, ωχρό, θαμπό δέρμα
  • Κατά την εγκυμοσύνη αυξάνει η πιθανότητα πρόωρου τοκετού και ελλιποβαρούς νεογνού
  • Σύνδρομο ανήσυχων ποδιών (ή νόσος Willis-Ekbom)
  • Αμυλοφαγία – Γαιοφαγία – Παγοφαγία (δηλαδή τάση για κατανάλωση τροφών με άμυλο, ή χώματος ή πάγου)
  • Μπλε χρώμα του λευκού μέρους των ματιών
  • Ατροφική γλωσσίτιδα (η γλώσσα χάνει τις θηλές της, είναι ξηρή και πονάει)
  • Γωνιαία χειλίτιδα
  • Κοιλονυχία
  • Τριχόπτωση – Αλωπεκία (φαλάκρα)
  • Ταχυκαρδία – Στηθάγχη

Ο σίδηρος που βρίσκεται στα τρόφιμα ζωικής προέλευσης ονομάζεται αιμικός και απορροφάται πιο εύκολα από τον οργανισμό μας. Βρίσκεται κυρίως στο κόκκινο κρέας, στα πουλερικά, στα ψάρια και στα οστρακοειδή.

Ο μη αιμικός σίδηρος βρίσκεται σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης και, σε αντίθεση με τον αιμικό, δεν απορροφάται τόσο εύκολα από τον οργανισμό μας. Συμπεριλαμβάνεται στα όσπρια, στα δημητριακά, αλλά και στα αυγά και το γάλα.

Για την καλύτερη απορρόφηση του προτιμήστε να συνδυάσετε τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο με τρόφιμα πλούσια σε Βιταμίνη C (πορτοκάλι, λεμόνι, φράουλες, σπανάκι, μπρόκολο, πιπεριές, χόρτα). Για παράδειγμα, προσθέστε στο σπανάκι λίγο φυσικό χυμό λεμονιού ή ακόμη σε μια σαλάτα με αυγό, κάποιες φέτες πορτοκαλιού (ή και τον χυμό του ως dressing σε συνδυασμό με βαλσάμικο και μουστάρδα) ή πολύχρωμες πιπεριές.

Παρακάτω θα δούμε τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο :

See Also

  • Συκώτι
  • Χοιρινό κρέας
  • Κιμάς μοσχαρίσιος
  • Κοτόπουλο, γαλοπούλα
  • Λιπαρά ψάρια, τόνος
  • Οστρακοειδή (χταπόδι, στρείδια, μύδια)
  • Φακές, φασόλια
  • Σπανάκι
  • Tofu
  • Ξηροί καρποί
  • Αποξηραμένα φρούτα (σταφίδες, δαμάσκηνα)
  • Μαύρη σοκολάτα

Και μην ξεχνάτε…η πρόληψη είναι καλύτερη από την αντιμετώπιση. Φροντίστε τον εαυτό σας και το σώμα σας. Αγαπήστε τα. Δώστε τους ότι του αξίζει!

Τουχτίδου Ι. Γαρυφαλλιά

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2019 ELLIE HATZIPAZARLI . ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top