Now Reading
Άσκηση & Διατροφή. Do & Don’ts.

Άσκηση & Διατροφή. Do & Don’ts.

Η διατροφή του αθλούμενου διαφέρει απ’ αυτή του μη ασκούμενου.

0Τι σημαίνει όμως αυτό;

Σαφώς και οι ανάγκες όταν ασκούμαστε είναι πιο μεγάλες, σε ποσότητα αλλά και σε ποιότητα. Θα το νιώσετε. Όταν κάνουμε γυμναστική, το σώμα μας «φωνάζει» για κάτι υγιεινό. Νερό, φρούτα, λαχανικά, τροφές χαμηλές σε λιπαρά!

Ένας αθλητής ή κάποιος ο οποίος απλώς γυμνάζεται, καταναλώνει καθημερινά μεγάλη ποσότητα ενέργειας που πρέπει να αναπληρωθεί, επομένως η σωστή διατροφή επηρεάζει θετικά την προπονητική-αγωνιστική απόδοσή του.

Θα πρέπει η διατροφή του να περιλαμβάνει ζωικές και φυτικές τροφές. Να ρυθμίζεται έτσι, ώστε να χρησιμοποιείται η κατάλληλη αναλογία σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπη. Παρακάτω, σας παραθέτουμε τα πιο σημαντικά σημεία της διατροφής.

Don’ts :

  • Μην πίνετε έτοιμους χυμούς, που πιθανότατα έχουν «κρυμμένη» ποσότητα ζάχαρης.
  • Αποφύγετε τρόφιμα χαμηλής θρεπτικής αξίας, όπως τα αλλαντικά, τα fast food, τα αναψυκτικά.
  • Να τρώτε κανονικά. Μην παγιδευτείτε στο γεγονός ότι για να αδυνατίσετε, πρέπει να ασκείστε και να μην τρώτε!
  • Ξεχνάτε να φάτε κάτι μετά την άσκηση. Έστω κάτι μικρό και λίγο!

Do :

  • Καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο (πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αμύγδαλα, φιστίκια) και σίδηρο (συκώτι, σπανάκι, ξηροί καρποι).
  • Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα υγιή λίπη, τις απαχες πήγες πρωτεΐνης και τα γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά.
  • Μετά από κάθε είδους προπόνηση, προτιμήστε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες, όπως τα αυγά, την κινοα, τον σολωμο, τη μπανάνα, τα αποξηραμένα φρούτα, τη γλυκοπατατα και τους ξηρούς καρπούς.
  • Πίνετε άφθονα υγρά για την πλήρη ενυδάτωση του οργανισμού.

Είναι σημαντική η συμπλήρωση της χαμένης ενέργειας, επομένως μην παραλείπετε ποτέ το γεύμα μετά την προπόνηση-αγώνα. Η ενέργεια αυτή που λαμβάνουμε από τα τρόφιμα, συμβάλλει άμεσα στη ρύθμιση του μεταβολισμού μας, καθώς αναπτύσσονται οι ιστοί του σώματος και αποκαθίσταται το γλυκογόνο στους μύες.

See Also

Μας εξηγεί η διαιτολόγος-διατροφολόγος Τουχτίδου Γαρυφαλλιά

Οι ανάγκες μας λοιπόν, διαφέρουν όταν ξεκινήσουμε ένα είδος άσκησης. Η αλλαγή των συνηθειών μας, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για αλλαγή ολική! Σκεφτείτε θετικά. Σκεφτείτε πως η αλλαγή αυτή θα σας ωφελήσει ριζικά! Διακόψτε κάθε “κακή” συνήθεια και οργανισμός σας θα σας ευγνωμονεί!

Άρθρο της αγαπημένης μας Διαιτολόγου-Διατροφολόγου

Τουχτίδου Γαρυφαλλιά

What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
0
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2019 ELLIE HATZIPAZARLI . ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top